YAKULT IS PUTRA BRAND AWARDS PLATINUM WINNER FOR TWO CONSECUTIVE YEARS!

Shah Alam, February 2021 – Yakult (Malaysia) Sdn Bhd, the world’s leading manufacturer of probiotic beverage once again recognized as one of the most trusted brands in the Malaysia when it was named as the Platinum Award winner for the 2020 Putra Brand Awards in the Dairy Beverage category. This is their second consecutive win as the Platinum Award winner.

In its eleventh consecutive year, The Putra Brand Awards also known as the People’s Choice Awards, recognizes and rewards local and international brands through conducting consumer preference survey held nationwide each year. This annual premier brand awards was launched in 2010 by the Association of Accredited Advertising Agents Malaysia (4As) in association with Malaysia’s Most Valuable Brands (MMVB).

Commenting on the award, Hiroshi Hamada, Managing Director of Yakult (Malaysia) Sdn Bhd said, “We are honored to have been once again chosen for this award. This award is very meaningful to us and we really appreciate it as it was chosen based on consumer votes. Thank you, Malaysians, for your loyalty and confidence in our brand and products. We will certainly continue our effort and commitment towards product quality and services. In line with Yakult’s corporate philosophy of contributing to the health and happiness of the people around the world, we will continue to encourage Malaysians to maintain a healthy gut through the regular consumption of Probiotics, because 70% of immunity lies in the gut. So it’s important to keep our gut strong especially during these difficult times.”

YAKULT RAIH TROFI PLATINUM ANUGERAH JENAMA PUTRA UNTUK DUA TAHUN BERTURUT-TURUT

Shah Alam, Februari 2021– Yakult (Malaysia) Sdn Bhd, pengeluar minuman probiotik terkemuka dunia sekali lagi menjulang nama sebagai salah satu jenama yang dipercayai di Malaysia apabila meraih trofi Platinum Anugerah Jenama Putra bagi Kategori Minuman Tenusu pada tahun 2020. Yakult telah memegang rekod sebagai pemenang Anugerah Platinum untuk dua tahun berturut-turut.

Anugerah Jenama Putra yang juga turut dikenali sebagai Anugerah Pilihan Orang Ramai telah memasuki tahun kesebelas penganjurannya memberi mengiktirafan serta penghargaan kepada jenama tempatan dan antarabangsa melalui tinjauan pilihan pengguna yang diadakan di seluruh negara pada setiap tahun. Anugerah jenama utama tahunan ini dilancarkan pada tahun 2010 oleh Persatuan Ejen Pengiklanan Bertauliah Malaysia (4As) bersama dengan Jenama Paling Bernilai Malaysia (MMVB).

Mengulas lebih lanjut mengenai anugerah ini, Yakult Malaysia melalui Pengarah Urusannya, Hiroshi Hamada berkata, “Kami berbesar hati kerana terpilih sekali lagi untuk anugerah ini. Anugerah ini sangat bermakna bagi kami dan kami sangat menghargainya kerana dipilih berdasarkan suara pengguna. Terima kasih rakyat Malaysia di atas kesetiaan dan kepercayaan anda terhadap jenama dan produk kami. Kami akan meneruskan usaha dan komitmen terhadap kualiti dan perkhidmatan produk kami. Sejajar dengan falsafah korporat Yakult iaitu menyumbang kepada kesihatan dan kebahagiaan orang ramai di seluruh dunia, kami akan terus mendorong rakyat Malaysia untuk menjaga usus yang sihat melalui pengambilan probiotik secara berkala, kerana 70% sistem pertahanan badan terletak di usus. Oleh itu, amatlah penting untuk kita memastikan usus kuat dan sihat terutama dalam tempoh yang sukar ini. ”

Gallery